Spelotheek

Waarom zou elke groep materiaal dat maar af en toe nodig is, zelf aanschaffen? Er is nu een mogelijkheid om dit via de spelotheek van de regio te (ver)huren.

‘Webshop’

De spelotheek is een online verzamelplaats van leuke en handige spullen die je niet zo vaak gebruikt. Het werkt als een webshops, zodat je alles wat beschikbaar is in een overzicht kunt zien. Zo kun je voor een slackline of het spel Kubb terecht bij de Mr. Bakkergroep uit Zierikzee. Loopski’s en pylonen kun je huren bij de Valkeniers uit Koudekerke. Naast spelmateriaal kunnen ook andere dingen aangeboden worden, zoals tenten, verkleedkleding, megafoon, mobiel pinautomaat, collectebussen. enz.

Kosten- en ruimtebesparend

Het voordeel van het gebruiken van elkaars spullen is dat het kosten– en ruimtebesparend is. Een limonadekoe gebruik je niet zo vaak, maar is wel leuk om tijdens een groepskamp of met het overvliegen in te zetten. Het is een kostbare aanschaf, die ook ergens opgeslagen moet worden. Gelukkig hebben de Valkeniers een limonadekoe op stal staan en kan je haar voor vijf euro per dag huren.

Als verhuurder bepaal je zelf het bedrag en eventuele borgsom.

Via de spelotheek krijg je een e-mail als iemand jouw item wil huren en samen kun je afspraken maken over het afhalen en terugbrengen.

Nieuwsbrief

Elke zes weken, behalve in de zomervakantie, wordt er een nieuwsbrief verstuurd naar alle kaderleden van Scouting Regio Zeeland. Daarin lees je wat er in de regio speelt en wordt je geïnformeerd over de leukste en belangrijkste zaken in de regio.

Heb jij ook iets leuks of interessants te melden in de nieuwsbrief? Stuur dan een e-mailtje naar nieuwsbrief@scoutingzeeland.nl

Links naar activiteiten

Scouting Regio Zeeland organiseert een aantal grotere evenementen in Regio Zeeland. Hier vind je de links naar een aantal van die evenementen:

Sureac www.sureac.nl

Zeeuws Patroulle Kamp www.zepaka.nl

Zeeuwse Scoutiviteit www.zesc.nl

Zewaka https://www.facebook.com/zeeuwswaterkamp/

Grote trek https://www.facebook.com/events/molenwaterpark-middelburg/cdw-stam-grote-trek-2020/2531001643833269/

HIT Zeeland https://hit.scouting.nl/zeeland#

Beverdoedag https://www.facebook.com/groups/1418819331531597/