Bericht van een STIL Scoutcentrum

Het is al bijna een jaar erg stil op ons mooie Scoutcentrum. Dit komt natuurlijk doordat wij, en ook de groepen, zich houden aan de coronaregels van Scouting Nederland. Toch begint het te kriebelen, nu kamperen tot 17 jaar weer kan voor groepen.

Onze klussers hebben de afgelopen maanden hard gewerkt om nog meer mogelijk te maken. Aan ieder sanitairblok hebben we drie extra wasbakken gemaakt. Dit voor betere doorstroming tijdens de bloktijden. Zo krijgen we meer mogelijkheden voor kampeerders. In de eerste weken van regio zuid lijkt onder deze omstandigheden het terrein al volgeboekt. De weken erna is er nog voldoende plaats om veilig op kamp te gaan. Denk eens na over een andere kampeerweek!

Kampen en opkomsten
Het Zewaka is weer een jaartje opgeschort, zodat er met het pinksterweekend ineens plaats is. Enkele Zeeuwse groepen hebben al gereserveerd om met hun eigen groepsbubbel op kamp te gaan. Wij zijn er blij mee, want zonder scouts is het maar saai langs de waterkant. Ook tijdens de opkomsten zijn jullie weer welkom. Laat de beheerder even weten wanneer je wilt komen. Er is voor vijf groepen tegelijk plaats.
Zeeverkenners kunnen ook dit jaar weer hun boten aan onze gerenoveerde steiger afmeren. Wel even melden en je naam en telefoonnummer op de boot achterlaten.

Grote Klussen
Traditioneel pakken we in het hemelvaartweekend de laatste grote klussen aan voor het seizoen. Hiervoor nodigen we alle roverscouts en explorers uit te komen helpen. Verdien zo overnachtingsbonnen voor je groep. Een van de grote klussen dit jaar is het schilderen van de schuur.

Hopelijk zien we jullie deze zomer op het Scoutcentrum.

Met zilte linker,

Wouter Dert