Admiraliteit 07 Zeeuwse Stromen

Admiraliteit 07 Zeeuwse Stromen is de officiële naam voor het samenwerkingsverband van de waterwerkgroepen in Zeeland en wordt kortweg Admiraliteit genoemd. Ook de Zeeverkennersgroep Karel Doorman uit Bergen op Zoom hoort bij deze admiraliteit.
De Admiraliteit telt veertien groepen met één of meer waterwerkspeltakken, waarvan de Scoutingactiviteiten zich op en rond het water afspelen.

Het Admiraliteitsbestuur vertegenwoordigt de waterwerkgroepen zowel binnen als buiten Scouting. Zij bezoekt daarvoor vergaderingen en bijeenkomsten, waar de belangen van de waterwerkgroepen vertegenwoordigd moeten worden. De Admiraliteit komt ten minsten twee maal per jaar bijeen in de Admiraliteitsraad, het overleg van vertegenwoordigers van alle waterwerkgroepen en het Admiraliteitsbestuur.

De Admiraliteit beschikt over een nautisch technische commissie, welke zorg draagt voor de organisatie van de CWO examens en nautische en technische trainingen. De nautisch technische commissie houdt ook een oog in het zeil op het gebied van veiligheid op het water. Dit doen zij door groepen bewust te maken van gevaren en risico’s en onderricht te geven over de mogelijkheden om veilig en verantwoord het Scoutingspel op het water te spelen, want veiligheid (op het water) staat hoog in het vaandel.

Binnen de Admiraliteit zijn er een aantal werkgroepen die activiteiten organiseren, zoals het Zeeuws waterkamp ZEWAKA, roeiwedstrijden en zeilwedstrijden.